Burn-out Preventie Training: Loop Niet Tegen Jezelf Aan!

Hoe werkt de training Loop Niet Tegen Jezelf Aan?

Loop Niet Tegen Jezelf Aan is ingericht op intensieve persoonlijke begeleiding en leren door ervaring. De training is ingedeeld over zes ochtenden. Tussen elke trainingsdag zit een periode van 3 tot 4 weken. Zo hebben medewerkers alle tijd om de praktische handvatten in de praktijk te brengen en doen ze in praktische situaties ervaring op met nieuw gedrag. Hierdoor ontdekken medewerkers hoeveel andere mogelijkheden er zijn én dat ze ander gedrag kunnen toepassen. Zo wordt de verandering leuk, energiegevend en toekomstgericht!

Training

In 6 dagdelen leren uw medewerkers vanaf de eerste dag, stap voor stap, hun persoonlijke aanpak op krachtige wijze vorm te geven zodat zij na afloop van de training het beste uit zichzelf kunnen halen en met plezier en zelfvertrouwen hun functies vervullen.

Veel trainingen stellen het vaak simpel voor: 'Even' wat trucjes leren en de wereld ziet er anders uit. Niets is echter minder waar. Gedrag veranderen is een opgave waarbij alert zijn en regelmatig oefenen van groot belang zijn. Daarom staan ervaren, interacteren en oefenen centraal in de training! Enerzijds delen we theorie en handvatten op interactieve wijze met de groep. Anderzijds werkt men in kleine groepjes volop aan de persoonlijke vraagstukken. Doel is dat mensen vanuit inzicht in eigen gedrag, een effectiever gedrag op de werkvloer ontwikkelen.

Individuele coaching

Daarbij geloven wij in intensieve persoonlijke begeleiding en ervaringsleren. Ieder mens is immers uniek, en iedereen raakt om unieke redenen gestrest. Omdat wij niet geloven in een one-size-fits-all-oplossing, bieden wij individuele coaching sessies aan tussen de trainingsdagen. Op deze manier helpen wij mensen op een nog veiligere manier dieper in te gaan op hun persoonlijke situatie.

Bewegen.

Het wordt steeds duidelijker dat beweging veel positieve effecten heeft op een gestrest brein. Daarom omvat het programma ook een wekelijkse sessie waar we heel rustig gaan hardlopen met de deelnemers. Deze sessie bestaat verder uit een warming-up, cooling-down en ademhalingsoefeningen. De totale sessie duurt een uur. Tussendoor worden mensen aangemoedigd om, op basis van huiswerkopdrachten, zelf ook twee maal per week te lopen. De focus ligt hier niet op prestatie, maar om mensen op een laagdrempelige en veilige manier weer in beweging te brengen. Na het programma kunnen mensen drie keer per week zelfstandig een half uur lopen. Dat is voldoende om toekomstige stress het hoofd te kunnen bieden.

Wat leren uw medewerkers?